vrijdag 14 februari 2014

Een bezoek aan drie dealers!

Zoals jullie ondertussen vast wel weten ben ik een echte autofanaat. Ik ben gek op auto’s en ga dan ook regelmatig naar circuits en naar autodealers. Laatst ben ik bij de Suzuki dealer, Audi dealer en Mercedes dealer geweest om een rondleiding te krijgen in de showrooms. Erg interessant allemaal, ik heb veel geleerd van de verkopers en vond het een unieke ervaring. Zowel de Aziatische als Duitse auto’s boeien mij enorm, ik vind Suzuki’s altijd erg mooi. In Europa zie je ze steeds meer, maar in Azië zijn deze auto’s nog populairder. Je ziet daar diverse modellen die je niet in Europa ziet, erg leuk!


Diverse auto’s

Bij de Suzuki dealer kreeg ik een goed beeld  van de toekomst ideeën van Suzuki. Naast de standaard modellen als de Suzuki Alto, Swift en Jimmy kreeg ik via een boek goed inzicht in de modellen die zij willen uitbrengen in de toekomst (concept cars). Hieronder een voorbeeld van de Suzuki A-Star!
Zoals je kunt verwachten heb ik dus een erg leuke dag gehad bij deze Suzuki dealer. Een dag om niet te vergeten. Niet veel later ben ik terecht gekomen in de showroom van een Audi verkoper. Hier heb ik kennis mogen maken met echte Duits technologie. Van simpele functies in de auto tot uitgebreide technologische hoogstandjes. De Audi is onder het duurdere segment absoluut mijn favoriet. Met name de Audi A6 (stationcar) vind ik erg mooi, tijdens mijn bezoek werd mij ook een proefrit aangeboden. Ik mocht samen met de eigenaar een rondje rijden in een Audi A8, een grote auto die je nauwelijks hoort. Met 160 km/h over de snelweg voel je amper, het blijft ontzettend stil en de auto rijdt best zuinig. Iets wat ik eerlijk gezegd niet had verwacht!


Ook bij de Mercedes dealer heb diverse mooie auto’s gezien. Ik ben persoonlijk niet de allergrootste Mercedes fan, maar vind ze natuurlijk wel erg mooi. Bij deze dealer heb ik met name uitleg gehad over de technische aspecten van de Mercedes. Uitleg over de aandrijvingen, revisiebak en de motor. Ik wist hier al wel het e.e.a. vanaf maar vond het toch erg interessant. Ook bij Mercedes hebben ze natuurlijk diverse testcentra waar ze continu
het beste uit hun auto’s willen halen. Naar één

van deze testcentra ben ik helaas nog niet geweest, ik hoop er ooit eens heen te kunnen.

Zoals je kunt raden waren dit natuurlijk bijzonder leuke momenten voor mij, alle drie de bezoek waren weer anders, maar desalniettemin waren het stuk voor stuk unieke ervaringen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten