vrijdag 6 december 2013

Auto importeren



Ik was al een tijdje op zoek naar een vervanging van mijn auto. Na jaren trouwe dienst was mijn Audi aan vervanging toe. Omdat ik altijd goede ervaring heb gehad met Audi wilde ik wel Audi blijven rijden maar het aanbod viel me nogal tegen. Ik wilde liever geen nieuwe auto kopen maar tweedehands. De uitvoering waarnaar ik naar op zoek was (3.0 TDI quatro) werd eigenlijk amper aangeboden in Nederland. Als ik ze al kon vinden waren ze vaak duur of niet in de kleur waarnaar ik op zoek was. Enigszins teleurgesteld ging ik dus op zoek naar een andere oplossing.  

Duitsland

Ik besloot op zoek te gaan naar een Audi over de grens in Duitsland. Hier was het aanbod veel breder en ik vond al gauw een aantal geschikte auto’s. Helaas heb ik weinig tot geen verstand van het importeren van een auto uit Duitsland. Een kleine zoektocht op het internet bracht mij bij import-autos.nl. Een bedrijf dat verschillende soorten auto’s uit het buitenland importeert. Vanaf het contact tot het afleveren van de auto is het eigenlijk erg snel gegaan. Al binnen een dag kreeg ik bericht en stonden er geschikte exemplaren op mijn beeldscherm. 

Financiering

Wat ik wel spannend vond was het toevertrouwen van een grote som geld aan een persoon die je amper kent. Iedereen kent de verhalen wel van mensen die zo veel geld verliezen. Gelukkig bleek het in dit geval mogelijk om met de importeur af te spreken voor een goed gesprek. Afgesproken werd ieder een deel voor te financieren, waardoor ik er toch een beter gevoel bij had. 

De koop

De importeur belde mij op vanaf Duitsland en besprak elk krasje en mankementje van de auto met mij door. Best raar om te beslissen of je een auto wilt kopen aan de hand van een beschrijving over de telefoon. Wel bestaat de mogelijkheid nog om de koop af te blazen als de auto al in Nederland is. Gelukkig was dit absoluut niet nodig, wat een prachtige auto. Na het afhandelen van de betaling was ik de trotse eigenaar van een prachtige Audi. In de kleur die ik wilde en voor een prijs die ik wilde. Al met al een super ervaring dus het importeren!  

Audi a6 geïmporteerd bron
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten