dinsdag 24 december 2013

Zoektocht naar nieuwe en tweedehands motoren

Nieuwe motoren, tweedehands motoren, opknap motoren het maakt mij allemaal niet uit. Ik ben zoals jullie wellicht al weten een enorme fan van alles wat te maken heeft met techniek. Niet alleen auto’s spreken mij tot de verbeelding, nee ook motoren laten mijn hart sneller kloppen. Ik ben al vaak op diverse circuits geweest en kan enorm genieten van het brullende geluid van een Yamaha of Kawasaki motor.

Voor veel mensen, waaronder ikzelf, is een nieuwe motor helaas niet weggelegd. Nieuwe motoren zijn, uiteraard, een stuk duurder dan tweedehands motoren en dat maakt het gewoonweg onhaalbaar voor de gemiddelde portemonnee. Maar wees niet getreurd, er blijft nog heel heel heel veel over! Tweedehands motoren vind je tegenwoordig aan de lopende band, kijk maar eens op het internet of in de gemiddelde motorzaak. Je vindt hier vaak een groot assortiment aan tweedehands motoren met diverse soorten, maten en motoren.


Perfect om mee te beginnen

Ben je nieuwe op het gebied van motoren en heb je net je motorrijbewijs gehaald? Dan wil je vast aan de slag met dat rijbewijs. De Veluwe of Utrechtse Heuvelrug oprijden met de zon op je gezicht en het ronkende geluid onder je kont. Dan is een tweedehands motor zeker een aanrader! Pas met de aankoop van een tweedehands motor wel op waar je deze koopt, niet overal is de kwaliteit namelijk gegarandeerd. Net als met alle tweedehands spullen zijn ze gebruikt en weet je nooit zeker hoe zuinig en goed de oude eigenaar met de spullen is omgegaan. Daarom is het verstandig om iemand mee te nemen die er wat meer van af weet, zo kan je je goed laten voorlichten en heb je een objectief oordeel.

Ik ben onlangs zelf mee geweest met een vriend van mij, hij was op zoek naar een nieuwe motor en zo zijn we op zoek gegaan naar een motor. Hij kwam er al snel achter dat de nieuwprijs van motoren toch wat hoger lag dan hij wilde uitgeven. We gingen daarom ook al snel over op de tweedehands motoren. Na een lange zoektocht hadden we drie motoren op het oog, hij heeft op alle drie de motoren een rit kunnen maken en was met name van de Kawasaki een enorme fan. De prijs viel allerzins mee, nog geen €5000 namelijk.

Hij wilde nog wel even doorzoeken en niet over één nacht ijs gaan. Daarom gaan we volgende week, in het nieuwe jaar, weer op zoek. Ik ben reuze benieuwd wat we aantreffen en hoop mijn vriend goed te kunnen adviseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten