maandag 9 december 2013

De Suzuki Swift

Suzuki is een groot Japans bedrijf die bekend is vanwege haar auto’s en motorfietsen. Iedereen kent de Suzuki dealer om de hoek wel, waar je die leuke kleine Alto of Swift tegen komt. Toch doet Suzuki meer dan dat. Naast hun auto’s en motorfietsen zijn zij ook actief in bijvoorbeeld motoren voor watersport, fietsen en prefab-woningen.

Ik zelf vind de Suzuki auto’s erg mooi, ik ben al sinds lang geleden een fan van deze auto’s. In de loop der jaren heeft Suzuki een aantal klassiekers op de markt gebracht, waaronder de bovengenoemde twee modellen en natuurlijk de Suzuki Jimmy.

Onlangs heb ik een aantal proefritten mogen maken in deze auto’s. Zo heb ik o.a. in de nieuwe Suzuki Swift gereden en heb ik ook de Suzuki Alto mogen proberen. Met name over de Suzuki Swift was ik onder de indruk. Dit pareltje is bij de Suzuki dealer al te verkrijgen vanaf €15.000,-.


Een dag met de Suzuki Swift

Op een druilige maandagmorgen werd ik door een vriend gebeld, hij vroeg of ik mee wilde voor een testrit op het ANWB circuit in Lelystad. Op deze baan mochten wij de Suzuki Swift en de Alto testen. Ik zal in dit blog wat meer vertellen over de Suzuki Swift, deze Swift was uitgerust met een groot aantal accessoires. Zo zat er airconditioning in de auto, zat er een Radio CD/MP3 speler in en werd mijn stoel lekker verwarmd door de stoelverwarming. De auto is daarnaast erg veilig, met 7 airbags zit je veilig achter het stuur.

Wij mochten rijden in een zwarte uitvoering, met sportvelgen en een zwaardere motor. De auto trok dan ook lekker op en je voelde het vermogen erg goed. Aangezien de auto niet erg groot is, merk je dat meteen. Ik vond met name de wegligging van deze auto erg goed, op grotere snelheid lag hij ook erg stabiel op de weg en dat is wel zo fijn. Dat het een kleine en lichte auto is merk je amper, de auto stuurt namelijk erg prettig en niet te licht. Dankzij de regen op deze maandag konden wij de auto ook testen op een nat wegdek. Erg prettig! Ook met regen presteerde deze topper erg goed, ik kan wel zeggen dat ik zeer te spreken ben over deze auto.

Helaas heb ik mijn budget nog niet helemaal rond, maar ik zou graag een Suzuki Swift willen kopen. Ik ben al wel langs de Suzuki dealer gegaan om naar de verschillende pakketten te kijken. Hoe is jullie ervaring met de Suzuki Swift?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten