maandag 16 september 2013

Mijn zoektocht naar de ideale motor

Motorrijden is heel erg gaaf! Ik ben een aantal weken geleden begonnen met motorrijlessen en vind het echt te gek. Zodra ik mijn motorrijbewijs heb zou ik graag een motor willen kopen. Omdat ik niet genoeg geld heb voor een nieuwe motor ben ik op zoek gegaan naar een tweedehands motor. Dit scheelt aanzienlijk veel geld en het is ook niet verkeerd om te beginnen met een tweedehands motor.

Toch is deze zoektocht niet erg makkelijk, via het internet kom je honderden motoren tegen, maar waar moet je nou precies op letten? Tweedehands motoren zijn toch gebruikt en zo is er altijd een risico dat je een kat in de zak koopt. Ik ben mezelf daarom goed in gaan lezen op het internet en heb verschillende motorzaken bezocht die tweedehands motoren verkochten.

Mocht je overwegen om een tweedehands motor te willen kopen dan staan hieronder een aantal punten die van belang zijn om op te letten.
  • Let goed op het profiel van de banden
  • Bekijk de motor grondig op de vorming van roest
  • Kijk naar de kilometerstand van de motor
  • Controleer de remblokjes
  • Let op de uitlijning van de banden
Mocht je zelf niet veel verstand hebben van motoren laat je dan goed inlichten bij een motorzaak. Zij kunnen je een gedegen advies geven over je aankoop en je goed begeleiden bij het aankooptraject. Ik heb helaas nog niet de ideale motor gevonden maar blijf hard zoeken naar mijn ideale motor!



                                                     Source: Tweedehands motoren







Geen opmerkingen:

Een reactie posten